Gästboken

Namn: *

Email:

Ditt meddelande ser ungefär ut så här:

Om du vill att något inlägg skall tas bort
kan du maila till webred@rok.nu.
IP-nummer loggas för varje inlägg.

Säkerhetskod:
78347

Skriv in ovanstående kod: *
Meddelande: * [<5000 tecken, HTML filtreras]

     
     
     


Från: jörgen n

2026-06-09 12:25:17 (IP loggat)

Tjoget!
Det verkar som om vi kan få ihop 4 lag, varav ett Tjogetvinnarlag! Vi efterlyser dock några extra damer. Alla anmälda kommer att få springa - vi kan ju vara 24 i varje lag , så om vi anmäler 4 lag kan vi starta med 96 personer.
VI SER FRAM EMOT ATT ÄVEN DU ANMÄLER DIG!


Från: Rune B

2026-06-08 09:57:44 (IP loggat)

I Verksamhetsberättelsen 2021 finns följande rader:
"Efter 15 år i följd valde kommunen att inte bekosta annons och busstransport för Karlsnäsvandringen som därför fick ställas in"


Från: Barbro Engkvist

2026-06-07 16:42:29 (IP loggat)

På Karlsnäs idag kom det upp frågor om ”Karlsnäsleden”. När var senaste gången som föreningen anordnade den?
Ingen visste säkert (Rune var inte där).
När jag kom hem kollade jag ROK-bladen i hyllan. I decembernumret 2006 finns de viktigaste händelserna under föreningens första 30 år nedtecknade. Härlig läsning! Vi firade ju 30-årsjubileum!
”2005 Den 23 oktober invigs vandringsleden Karlsnäsleden. Närmare 600 personer går från torget i Ronneby till Karlsnäs.”
Efter 2013 finns inga ROK-blad men förmodligen finns svaret på när föreningen senaste gången anordnade Karlsnäsvandringen i en av Verksamhetsberättelserna.


Från: Emil Ekblom

2026-05-31 15:04:09 (IP loggat)

Hej
Är det någon som har rok-t-shirts i storlekarna 140/146 respektive XS/S att sälja?

Maila emil.ekblom@hotmail.com i så fall

Mvh Emil Ekblom


Från: Rune B

2026-05-31 09:23:14 (IP loggat)

Onsdagsgruppen tar nu sommarlov juni, juli och aug.
Höststart onsdagen den 2:a sept.


Från: Jörgen Svensson

2026-05-19 11:59:42 (IP loggat)

Stort tack till Elisabet Janner som kom till Ungdomsträningen igår och bjöd ungdomar, föräldrar och oss tränare på ostfrallor som blivit över från helgens funktionärsmat.
Det var uppskattat, många stannade en extra stund för att äta och (på köpet) prata lite mer med varandra. Dessutom är det ju riktigt klimatsmart att bjuda klubbmedlemmar på frallorna istället för att bara kasta dom.
Tack Elisabet!


Från: Ingemar Ericsson

2026-05-16 22:38:02 (IP loggat)

Jag vill skicka ett stort tack och jätte mycket beröm till alla kontrollutsättare, kontrollvakter, trafikvakter och hinderbyggare idag på Sprint-SM. Det var en lång och jobbig dag för er, men utan ert engagemang hade det inte blivit någon tävling. Grymt imponerad hur ni tog er an uppgiften trots alla mina tokiga avspärrningar och snitslar som blåsten ville riva sönder m.m.

Alla andra funktionärer ska förstås också ha en eloge. Mycket bra genomfört!

Lycka till i morgon på Stafettligan!


Från: Stig Karlsson

2026-05-04 10:27:25 (IP loggat)

Hej! Jag var med på Webben under 10-mila.Ungdomarna kämpade på bra, en ny erfarenhet för dem. Herrlaget var före StoraTuna efter 3:e sträckan kul.Damerna trivdes i mörkret.Nu är vi på banan igen .Lite gamla minnen från 10-mila.Hälsn. Stig Karlsson


Från: jörgen n

2026-05-02 17:24:24 (IP loggat)

84:e plats med 3 tjejer i laget - bra jobbat. Grattis till utmärkta sträckor av Meja och Noah.


Från: jörgen n

2026-05-01 10:18:14 (IP loggat)

Jodå Stig. Vi har lag i alla 3 tävlingarna. Jag gör som du i år och kollar på webben. Vi får gemensamt heja på dem till framskjutan placeringar.


Från: Stig Karlsson

2026-04-30 18:57:45 (IP loggat)

Det stundar 10-Mila den 1-3 Maj.
Jag är nyfiken om vi har något lag iår. Jag har varit med några gånger som supporter, men de sista åren har jag kollat på Webben kommer att göra så även iår. Och skulle vilja veta om Ronneby OK har något lag. I så fall önskar jag er lycka till.
Hälsningar
Stig Karlsson


Från: Bennie

2026-03-31 20:21:26 (IP loggat)

Dags för Påskbingolotto på Påskdagen. Lottpris 100kr, kontakta Bennie 0707216085 . Ev. överblivna lotter säljes på Karlsnästipset på söndag &#129312;


Från: Barbro Engkvist

2026-03-07 18:18:20 (IP loggat)

Patrik - vad intressant!
Vilket intresse intresse och engagemang för att bjuda på orientering runt Eringsboda!
Vad hände sedan? Togs kunskapen tillvara av andra föreningar i närheten?
Får läsa i Markus Alexanderssons nya bok om Blekinges Idrottshistoria ifall han har med detta?


Från: Fredrik

2026-02-24 07:37:48 (IP loggat)

Hej,

Jag är ny i klubben och tänkte höra om någon kan tänka sig låna ut en tröja (stl. M) tills mina kläder har kommit, så jag kan springa i rätt färger ?


Från: Lars Svensson

2026-02-14 20:59:38 (IP loggat)

Tack för en minnesvärd skidtävling på Karlsnäs idag. Allt var super: banorna med drömlika spår, arrangörernas och alla närvarnades entusiasm och även vädret med solsken och det var väl även vindstilla.
Vi som fick glädjen att tävla bockar och lyfter på mössan!


Från: Kent Törnqvist

2026-02-08 22:32:36 (IP loggat)

Hej, är det någon som har en "ronneby Ok vent shirt" stlek M
men inte använder den.?


Från: Rune B

2026-01-12 12:07:31 (IP loggat)

Vi gör en rivstart med onsdagsgruppen den här veckan.
Vi firar jubileumsåret med smörgåstårta kl. 12 00
Nya medlemmar välkomna!


Från: Gustav

2026-01-08 11:38:17 (IP loggat)

Jag vill tacka alla de som var med på vår Jubileumsgrötfest i tisdags. Det blev en fantastiskt rolig och trevlig dag på Karlsnäs.
Vi ser fram emot fler tillfällen att fira klubbens jubileum tillsammans.


Från: Helena Blomster

2026-01-05 08:21:53 (IP loggat)

Nu finns det många snöhjältar på Karlsnäs, men den allra största snöhjälten igår var Lars Martinsson . Vi var några som gick Karlsnästipset, ingen väg från Hulta i Ronneby upp till Karlsnäs var plogad, men visst var tipsrundan plogad! Så fin runda i vackert snölandskap och lätt att ta sig fram. Grillteamet ska också tackas


Från: Bennie

2025-12-13 17:32:42 (IP loggat)

Då är det dags för Bingolotto igen. Uppesittarkväll den 23/12 och på nyårsafton. Lotterna säljes på Karlsnästipset eller kontakta mig, 0707216085 Bennie.


Från: Ingemar M

2025-12-07 14:14:34 (IP loggat)

Tack för söndagsträningen Kent. Banan var precis lagom för mig.


Från: Hanna Johannesson

2025-12-01 15:31:32 (IP loggat)

Tack så mycket Barbro och Sussi!! &#128522;


Från: Sussi j

2025-11-26 20:34:22 (IP loggat)

Lycka till framöver Hanna


Från: Barbro Engkvist

2025-11-23 11:07:33 (IP loggat)

Varmaste lyckönskningar till Dig Hanna!
Både i idrottslivet och i livet i övrigt!
Vad fint att både Henrik och du bejakar era Dalarnagener och följer dem!
Stort LYCKA till!


Från: jörgen n

2025-11-17 17:24:43 (IP loggat)

Det finns många koncept nu för tiden t ex "hitta ut" och "hitta hem".
Vi kör även vårt eget koncept "hitta tillbaka"! Det är lätt: hitta till anmälningssidan för Tjoget 2026 och anmäl Er. Ställ dessutom upp på kommande Tjogetträningar och spring dessutom några vårtävlingar.
Konstigare än så är det inte - sedan är Ni hemma där Ni hör hemma....


Från: Bennie Torstensson

2025-11-02 07:24:20 (IP loggat)

Dags för Julkalendern igen. De säljs på Karlsnäs söndagar på tipset eller kontakta mig 0707216085/Bennie


Från: Stig Karlsson

2025-09-16 12:31:00 (IP loggat)

Hej ! När ska det ändras datum på Karlsnäs Hemsida , så man kan se om hur vädret är ?


Från: Rune B

2025-08-25 10:29:28 (IP loggat)

Vi gör en "mjukstart" i onsdagsgruppen den 27 aug. kl. 12.00
Nya medlemmar välkomna!


Från: Jörgen N

2025-08-09 15:54:33 (IP loggat)

Grattis till Katja och Faddei till segerarna i distanstävlingen på Götalandsmästerskapen


Från: Jörgen N

2025-08-09 10:52:05 (IP loggat)

Grattis till segrarna på sprinten i Götalandsmästerskapen Katja och Oleksii


Se nästa 30

© Ronneby OK (http://www.rok.nu) 2026